Blandade känslor

Vet inte varför med dessa senaste två dagar har jag bara känt mig så himla ledsen. Utan anledning egentligen. Känner ni så ibland? Att man liksom behöver gråta typ? Och små saker knuffar över en så lätt.  Så har jag i alla fall känt det idag och igår. Har inte rört mig ur soffan. Såg filmen Coco idag på Viaplay och STOR grät till slutet, mer än vad jag faktiskt tyckte slutet var sorgset.  Men det var så himla skönt.  Brukar sällan känna såhär men ibland så känns det såhär. Att man typ behöver gråta av sig för att sen vara glad igen. 

Har dock sett många sjukt bra filmer på dessa två dagar. Har sett mer än man kanske borde erkänna. Har sett solo; star wars, Coco, assisans creed filmen, why him?, hela "consumed" serien på Netflix. En serie om folk som har super stökiga hem och tvingas slänga 75% av deras saker och städa och så blir de omgjort och fint. Älskar sånt, att organisera är typ det underbaraste som finns. Ja tack, inga äckliga röriga lådor eller kylskåp här inte. Det är bara någonting som är så satisfying med att ha saker i ordning. Alltså jag är inget ordnings freak så men det är så härligt när allt är städat och organiserat. Känner ni också så? Sen har jag sett början på serien "you" som jag sa och förmodligen en del fler filmer jag glömt nämna/ inte är värda att nämna. Jag håller just nu på att se black panter och har spenderat största delen av min dag på att göra en linsgryta med massa grönsaker. Är godare än vad de låter men är  efter  typ 5h matlagning inte helt nöjd ändå så det får bli ett försök 2 någon annan gång . Men Bobo tyckte i alla fall att det blev super gott, alltid nått. Jag gjorde förresten de vietnamesiska vårrullarna som jag skrev i förra inlägget:

(null)
 
Det ser kanske inte så fina ut men de var rätt goda. Däremot kanske det inte är något vi gör snart igen. Det var liksom inget vi "crave:ar". Vi gillar nog vår "normala" mat mer men de va kul att testa och super kul att göra dem! 😃 Nu är det fredag och på måndag börjar skolan igen. Blandade känslor kring det. 

Skulle förresten vilja ta upp en sak. Mitt slut ord "love you If I die" låter kanske lite sorgligt men för er som inte redan förstod det så kommer det "ord slanget" från en serie där hon och sin bästa tjej kompis alltid sa så till varandra varje dag när de skulle till jobbet eller vart som helst egentligen så för mig är det mer en fin sak. Inte så mycket ord för ord men ett ordspråk som man säger snabbt till varandra ungefär som älskar er typ fast lite katchigare. Många (typ i min familj) verkar inte ha sett den serien så därför ville jag förklara. Hörs senare,

Love you If I die,
Mopsie
(null)